Praktica MTL 5


Další kinofilm, který se mě dostal do ruky byl předcházející model Praktica MTL 5. Tento již znatelně používaný model jsem koupil dost výhodně.  
Vyráběna od února 1980 do roku 1985 (přesnější data se nepodařilo zjistit) a bylo vyrobeno 574 252 kusů. TTL měření při pracovní cloně, nová matnice. Indikace měření pomocí ručičky v hledáčku. Na tento typ navázaly ještě typy MTL 5B (používal jinou baterii) a také MTL 50, což je definitivně poslední typ celé řady L. Praktica MTL 50 má jako jedinou odlišnost místo ručičky v hledáčku LED-diody (přepis z paladixu) 


Zde na ní mám nasazený PENTACON 135/2,8. Parádní sklo a přijatelný bokeh. Když si vemu, že jsem ho koupil za 450.- kč tak jsem určitě neprodělal. Co jsem se naučil u kinofilmů je, že většina fotek bude stát za to. I když jiným to nebude připadat třeba tak dobré tak Vás to vždycky chytne. Zvlášť ty fotky, které si i samy vyvoláte.Teda alespoň já to tak mám.... Velmi povedený kousek objektivu s výsuvnou clonou. Měkký a přesný chod. Bohužel jeho výhody končí s rychlostí Praktiky a jejího měření expozice. Tělo Praktiky a ovládání je totožné jako u modelu MTL 5 B.


knoflíková baterie PX625A pro napájení expozimetru



film není natažen (ukazatel v levé části hledáčku). Vpravo expozimetr


film je natažen (v levé části není vidět vlaječka) a fotoaparát připraven na snímek. Vpravo expozimetr


Praha Senovážné náměstí ISO 400 clona 2,8 - objektiv PENTACON 135/2,5




Na nádraží ISO 400 clona 2,8 - objektiv PENTACON 135/2,5


pokud si nebudete vědět rady s jeho ovládáním zde je manuál

HODNOCENÍ

  • + kvalita výsledné fotografie 
  • + levné objektivy se závitem M42
  • - pomalejší práce s expozimetrem
Pokud máte zájem využít tento fotoblog jako Android aplikaci klikněte zde

Při instalaci musíte povolit instalaci z neznámých zdrojů jelikož známý zdroj je pouze Google Play.

Zde se registrujte pro novinky na Váš email

Komentáře

Oblíbené příspěvky