Praktica MTL 5 B

můj první kinofilmový fotoaparát. Když už jsem se nabažil digitálu, zachtělo se mi zkusit techniku našich otců a dědů. Jako neznalec jsem jsem hlavně koukal na cenu a na to, aby se mi foťák v první řadě líbil. Z mého pohledu to splnila tato Praktica. Po koupi za pár stovek jsem hned běžel do fotolabu koupit film a začal své první seznamování s tímto nádherným kouskem. 




Vyráběna od února 1980 do roku 1985 (přesnější data se nepodařilo zjistit) a bylo vyrobeno 574 252 kusů. TTL měření při pracovní cloně, nová matnice. Indikace měření pomocí ručičky v hledáčku. Na tento typ navázaly ještě typy MTL 5B (používal jinou baterii) a také MTL 50, což je definitivně poslední typ celé řady L. Praktica MTL 50 má jako jedinou odlišnost místo ručičky v hledáčku LED-diody (přepis z paladixu)

ovládání času a nastavení citlivosti filmu + páka na natažení filmu

knoflíková baterie SR44, která napájí expozimetr

Nyní něco málo z mých postřehů. Ovládání času B až 1/1000 s. Měření expozice přes vestavný expozimetr, který se musí zmáčknou a držet (otočením kolečka času a clony na objektivu nastavíme správnou expozici tak, že ručička v pravé straně hledáčku musí být ve středu výřezu. Když bude dolů bude obraz podexponovaný a nahoru přexponovaný). V praxi to znamená, že je to trošku zdlouhavé ovládání. Fotografie, které zde vidíte jsem sám vyvolával (kromě barevných). Proto berte v potaz to, že bude znatelná zrnitost, která je z větší části vlastně chtěná. 


film není natažen (ukazatel v levé části hledáčku). Vpravo expozimetr

film je natažen (v levé části není vidět vlaječka) a fotoaparát připraven na snímek. Vpravo expozimetr

Pražský hrad z Vyšehradu. Poměrně dost jsem nevychytal rovinu :-) film ISO 200 clona F8 - objektiv PENTACON 50/1,8

jak dokáže kocour spát film ISO 400 clona F2,8 - objektiv PENTACON 50/1,8



pokud si nebudete vědět rady s jeho ovládáním zde je manuál

HODNOCENÍ

  • + kvalita výsledné fotografie 
  • + levné objektivy se závitem M42
  • - pomalejší práce s expozimetrem
Pokud máte zájem využít tento fotoblog jako Android aplikaci klikněte zde

Při instalaci musíte povolit instalaci z neznámých zdrojů jelikož známý zdroj je pouze Google Play.

Zde se registrujte pro novinky na Váš email


Komentáře

Oblíbené příspěvky